Χρέωση ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα θα ισχύει στην Εγνατία Οδό από το 2017 το αργότερο. Αυτό προκύπτει από την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα και Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, που δημοσιεύθηκε στις 10 Απριλίου 2014.
Βάσει της απόφασης οριστικοποιήθηκε η χρήση αναλογικού συστήματος διοδίων με ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα «δίκαιο» σύστημα χρέωσης ανάλογα με τα χιλιόμετρα που θα έχει διανύσει ο χρήστης του δρόμου, ανάλογο με εκείνο που σήμερα υπάρχει στην Ιταλία.
Η χρέωση δεν θα γίνεται μέσα στον αυτοκινητόδρομο αλλά όταν το όχημα εξέρχεται από αυτόν και η χρέωση θα είναι ανάλογη των χιλιομέτρων που «έγραψε» μέσα στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό θα αποφέρει δύο σημαντικές βελτιώσεις καθώς αφενός δεν θα υπάρχουν συνεχείς στάσεις για πληρωμές διοδίων ανά 50-60 χιλιόμετρα, αφετέρου δεν θα υπάρχει αναντίστοιχη χρέωση για μικρότερες ή μεγαλύτερες διαδρομές.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από αυτή την κοινή απόφαση των δύο Υπουργείων είναι η έναρξη λειτουργίας σταθμών διοδίων και σε κάθετους της Εγνατίας Οδού που μέχρι σήμερα ήταν στο «απυρόβλητο» και αλλάζοντας το σημερινό στάτους. Ο λόγος για τους κάθετους άξονες Σιάτιστα – Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας και Χαλάστρα – Εύζωνοι.
Ερώτημα παραμένει αν αργότερα τα διόδια επεκταθούν και σε άλλους κάθετους άξονες που είτε κατασκευάζονται είτε είναι σε φάση σχεδιασμού.
Η χρέωση δεν θα γίνεται μέσα στον αυτοκινητόδρομο αλλά όταν το όχημα εξέρχεται από αυτόν και η χρέωση θα είναι ανάλογη των χιλιομέτρων που «έγραψε» μέσα στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό θα αποφέρει δύο σημαντικές βελτιώσεις καθώς αφενός δεν θα υπάρχουν συνεχείς στάσεις για πληρωμές διοδίων ανά 50-60 χιλιόμετρα, αφετέρου δεν θα υπάρχει αναντίστοιχη χρέωση για μικρότερες ή μεγαλύτερες διαδρομές.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από αυτή την κοινή απόφαση των δύο Υπουργείων είναι η έναρξη λειτουργίας σταθμών διοδίων και σε κάθετους της Εγνατίας Οδού που μέχρι σήμερα ήταν στο «απυρόβλητο» και αλλάζοντας το σημερινό στάτους. Ο λόγος για τους κάθετους άξονες Σιάτιστα – Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας και Χαλάστρα – Εύζωνοι.
Ερώτημα παραμένει αν αργότερα τα διόδια επεκταθούν και σε άλλους κάθετους άξονες που είτε κατασκευάζονται είτε είναι σε φάση σχεδιασμού.
TO BHMA
0 σχόλια